.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به احترام این جوان رشید آملی قیام کنید + عکس
به احترام این جوان رشید آملی قیام کنید + عکس

در روزگاری که جوانمردی رنگ باخته مردم آمل برای پاسداشت فداکاری کم نظیر جوان آملی دور هم جمع شدند و شب شعری برگزار کردند .

به گزارش دریانیوز، اولین شب شعر به مناسبت پاس داشت جوانمرد فداکار سید حسین ابراهیمیان با نام جرعه ای از ایثار  توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل در مجتمع فرهنگی هنری حضرت ولی عصر (عج) آمل با حضور تنی چند از مسئولین شهری و شعرا و ادبا و فرهنگ دوستان شهرستان آمل برگزار گردید.

در بدو مراسم آقای محمدی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد آمل ضمن خیر مقدم از حضار در جلسه و مسئولین بیان داشتند که آنچه را که دین و کشور ما را بیمه نمود ایثار و فداکاری ایثارگران است که نمونه بارز آن جوانمرد فداکار آملی سید حسین ابراهیمیان می باشد. ایشان در ادامه بیان داشتند 18 آبان ماه در تقویم این اداره با عنوان جرعه ای ایثار به نام سید حسین ابراهیمان ثبت شده واین مراسم هر ساله برگزار می گردد . در ادامه مراسم پدر زنده یاد سید حسین ابراهیمیان به عنوان خیر مقدم به مهمانان جلسه بیان داشتند آنچه که ما را در این جا جمع نموده است ایثار خالصانه یک جوان فداکار می باشد که قطعاً این روحیه بر گرفته از فرامین دینی و ارزشی مکتب اهل بیت (ع) می باشد.

سپس تنی چند از شعرا به مناسبت این فدا کاری به قرائت شعر پرداختند و در پایان آقای مهندس حجتی مشاور وزیر و مدیر کل محترم امور استانها وزارت ورزش و جوانان به سخنرانی پرداختند. ایشان ضمن قدر دانی از ایثار گری و فدا کاری این جوان بیان نموداند که کسی مولا خویش را عباس ابن علی قرار دهد دنیا و آخرت خود را بیمه اهل بیت میکند واین چنین عروج ملکوتی خود را ثبت میکند. در ادامه نامه وزیر محترم ورزش و جوانان که به مناسبت این مراسم ارسال شده بود توسط ایشان قرائت گردید که بخشی از پیام وزیر چنین می باشد <<با ابراز احترام به روح جوانمرد فداکار آملی زنده یاد سید حسین ابراهیمیان که با عروج شهادت گونه اش ورقی بر اوراق صحیفه جوانمردی و پهلوانی و فداکاری و انسان دوستی افزود مرحوم سید حسین ابراهیمیان مصداقی از شکوه و عظمت فرهنگ جوانمردی و پهلوانی و ایثار و نشانه ای از تأسی آن زنده یاد از ارزشهای والای اسلامی و انسانی و پرورش در خانواده ای از تبار سیادت و رشادت و شهادت و جانبازی و آزادگی و رزمندگی است. او نشان داد که ایثار و فدا کاری پا بر جاست و با نثار جان شیرینش این را بر همگان ثابت کرد.
 با تقدیر فراوان از رشادت این جوان فداکار و تشکر و سپاس از کلیه مسئولین و دست اندرکارانی که با تشکیل این جلسات روح ایثار گری را پاس می دارند ،  بر خود فرض می دانم تا از پیشنهاد تعیین 20 تیرماه مصادف است با سالروز عروج ملکوتی ناجی پهلوان سید حسین ابراهیمیان به یاد او به عنوان روز ملی نجات  غریق در تقویم ملی کشور از طریق جوامع ذیربط حمایت نمایم.

در پایان از سوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل ، تندیس ایثار به خانواده این جوانمرد پهلوان ناجی اهدا گردید.

قابل ذکر است سیدحسین ابراهیمیان جوان 24ساله فداکار آملی دانشجوی ترم چهارم رشته علوم قضایی که در تاریخ20/تیر/1391درساحل دریای خزر شاهد غرق شدن جوانی بود که از سوی خانواده او تقاضای کمک شنید .

سید حسین علیرغم طوفانی بودن دریا بی درنگ به   آب زد درحالی که جمعیت زیادی درساحل فقط نظارگر بودند آن غریق را نجات داده  اما به دلیل طوفان شدید و سهمگین بودن امواج جان به جان آفرین تسلیم نمود. اینک مردم اورا جوانمرد آملی لقب داده و همجا از او به تکریم یاد می کنند.

نامه وزیر ورزش و جوانان

بسم الله الرحمن الرحیم
با تقدیم بهترین تحیات الهی به پیشگاه قطب عالم امکان، حضرت بقیه الله الاعظم(ارواحنا فداه) و روح عرشی قافله سالار اسلام ناب محمدی (ص) حضرت امام خمینی (قدس الله نفسه الزکیه) و ارواح ملکوتی شهدای عظیم الشأن و با آرزوی طول عمر با عزت رهبر فرزانه و هوشمند انقلاب اسلامی و با عرض سلام خدمت مردم ولایت مدار  شهرستان هزار سنگر آمل و با ابراز  احترام و به روح جوانمرد فداکار آملی زنده یاد سید حسین ابراهیمیان که با عروج شهادت گونه اش ورقی بر اوراق صحیفه جوانمردی و پهلوانی و فداکاری و انسان دوستی افزود.

با عرض پوزش از اینکه به جهت  سفر کاری غیر مترقبه  نتوانسته ام در جمع محفل روحانی و نورانی سرشار از روح قدرشناسی از فرهنگ و حماسه جوانمردی و ایثار در مراسم  شب شعر پاس داشت جوانمرد فداکار آملی  زنده یاد سید حسین ابراهیمیان حضور بهم رسانم ، بدینوسیله صمیمانه ترین مراتب تقدیر خود را نثارروح قدسی آن نمونه فداکاری تقدیم نموده و از درگاه حضرت حق جلت عظمته علو درجات آن عزیز سفر کرده و صبر جزیل برای خانواده محترم ایشان را خواستارم.

 مرحوم سید حسین ابراهیمیان مصداقی از شکوه و عظمت فرهنگ جوانمردی و پهلوانی و ایثار و نشانه ای از تأسی آن زنده یاد از ارزشهای والای اسلامی و انسانی و پرورش در خانواده ای از تبار سیادت و رشادت و شهادت و جانبازی و آزادگی و رزمندگی است. او نشان داد که ایثار و فدا کاری پا بر جاست و با نثار جان شیرینش این را بر همگان ثابت کرد.

با تقدیر فراوان از رشادت این جوان فداکار و تشکر و سپاس از کلیه مسئولین و دست اندرکارانی که با تشکیل این جلسات روح ایثار گری را پاس می دارند ،  بر خود فرض می دانم تا از پیشنهاد تعیین 20 تیرماه مصادف است با سالروز عروج ملکوتی ناجی پهلوان سید حسین ابراهیمیان به یاد او به عنوان روز ملی نجات  غریق در تقویم ملی کشور از طریق جوامع ذیربط حمایت نمایم.

 باشد که جوانمردان و پهلوانان و فداکاران برخاسته از متن فرهنگ اسلامی و انسانی را قدر و ارج نهیم.

                              والسلام
محمد عباسی – وزیر ورزش و جوانان


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

پیمان 26 آبان 1391
روحش شاد ..
نا شناس 27 آبان 1391
انشاا... خدا رحمتش کند...
نا شناس 27 آبان 1391
برو بچه هاومسئولین استان خجالت بکشن حاج مهدی سعیدی یه شهرو نجات داد تو اتیش سوزی سپاه چیکار کردین براش هیچی حالا چند ساله مریض افتاده ..یه نفر یکی رو نجات داد چیکگار دارنم میکنند ...
بنده 8 ارديبهشت 1395
روحش شاد اقایه محترم حسین جان جونه یک انسان رو نجات داد واقعا برات متاسفم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.108 seconds.